Infrastruktūra

DVIRAČIŲ STOVŲ ĮRENGIMO REKOMENDACIJOS

ESMINIAI PUNKTAI KURIE TURI BŪTI ĮGYVENDINTI ĮRENGIANT VIEŠA DVIRAČIŲ SAUGOJIMO INFRASTRUKTŪRA:

  1. Dviračių stovas turi būti tvirtai sujungtas su pagrindu ir/arba stovo konstrukcija užtikrinanti stabilumą.
  2. Atramos forma ir gabaritai turi užtikrinti stabilų atrėmimą, kad dviratis nenuvirstu ir stabiliai stovėtų.
  3. Dviračio atrėmimo paviršiams rekomenduojama medinė ar kita minkšta apdaila, kuri apsaugo dviratį nuo pažeidimų.
  4. Stovo konstrukcija neturi turėti aštrių kietų metalinių kampų, rekomenduojamos apvalios metalinės konstrukcijos arba medinės konstrukcijos ar apsauga

STR 2.06.04:2014 „GATVĖS IR VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAI. BENDRIEJI REIKALAVIMAI“ REIKALAVIMAI

179. Dviračių statymo vietos įrengiamos vadovaujantis 44 lentelės reikalavimais (17 paveikslas).

44 lentelė. Dviračių stovėjimo vietų matmenys

Eil. Nr.Pastatymo būdasAtstumas tarp stovų (a), mb, mStovėjimo vietų plotis, t (m)Praėjimo plotis (z), m
1.Statmenai1,00 (0,85*)1,00 (0,85*)2,002,50
2.450 kampu1,00 (0,85*)1,50 (1,40*)1,502,00

*taikoma senamiesčiuose, tankiai užstatytose teritorijose.

17 paveikslas. Dviračių stovėjimo vietų įrengimo būdai

PAVYZDŽIAI

Metalinis horizontalus pagrindas užtikrina tvirtumą ir stabilumą, stovo paviršius padengtas plastiku

Vamzdžio vientisa forma ir išlankstymas užtikrina vientisumą ir stabilumą

Tvirtai įbetonuota stovo konstrukcija

Medinė konstrukcija apsaugo dviratį nuo mechaninių pažeidimų

Medinės apdailos detalės apsaugo dviratį nuo mechaninių pažeidimų, metalas padengtas plastiku

Blogi pavyzdžiai iš Lietuvos miestų

Klaipėda: nėra pakankamai vietos įvaryti dviratį, neatitinka STR atstumų.

Prie Palangos baseino: stovai-“ratlaužiai”

Visagino parke: įrengti stovai “ratlaužiai”, prie kurių neišeina prisirakinti rėmo ir kurie gadina ratus.