Infrastruktūra, Vilnius

Dviratininkai nepritaria eismo ribojimams Vilniuje

Lietuvos dviratininkų bendrija sveikina Vilniaus miesto savivaldybės dėmesį dviratininkams ir pastangas įdėtas miesto judumo gerinimui. Ypač matomas indėlis Vilniaus centre, kad miestiečiai ir svečiai galėtų patogiau, saugiau ir laisviau judėti.

Tačiau antradienį paviešinti vienašališki administracijos draudimai nėra nukreipti į multi-modalumo skatinimą sostinėje ir tai mus, dviratininkus, eilinį kartą liūdina.

Juk senamiestis jau yra aprūpintas eismo reguliavimu:

– visa teritorija yra pažymėta gyvenamosios zonos ženklais. Tai reiškia pėstieji gali laisvai judėti kaip tik panorėję;

– 20 km/h greičio limitas yra galiojantis visiems;

– daugelis gatvių yra uždarytos motorizuotam transportui, pvz. Pilies g., nuo Didžiosios gatves pradžios.

Nepaisant to, nustatyto eismo organizavimo nėra laikomasi – motorizuotas transportas diktuoja savo sąlygas – nevaldomai važiuoja kur jam paranku.

Lietuvos dviratininkų bendrija primygtinai ragina Vilniaus miesto savivaldybę ir valstybės institucijas pagerinti Vilniaus miesto judumą ir sekti, kad eismo dalyviai laikytųsi esamų kelio eismo taisyklių bei eismo organizavimo.

Lietuvos dviratininkų bendrija reikalauja priimti esminį sprendimą: deautomobilizuoti Gedimino prospektą: uždaryti automobilių eismui, leisti pėsčiųjų eismą, leisti kavinių ir jų staliukų kūrimąsi gatvės zonoje, deramai įrengti dviračių taką, kuris nebūtų automobilių parkavimo juostos vaidmenyje.

Kalbant konkrečiai apie Vilniaus g. norime pabrėžti, kad eismas uždraustas oficialioje magistralinėje dviračių trasoje ir nepasiūlant jokios alternatyvos, o sprendimas niekaip nederintas su Vilniaus eismo saugumo komisija, kurioje dalyvauja ir mūsų atstovai.

Bendrija kviečia savivaldybę į dialogą: svarstyti ar reikia kažkokias gatves paversti į pėsčiųjų zonas ir kur tokiu atveju perkelti kitus eismo dalyvius, kad būtų toliau skatinamas nemotorizuotų transporto dalyvių eismas.