Infrastruktūra, Vilnius

Naujos Vilniaus dviračių infrastruktūros apžiūra

Gruodžio pradžioje penkiese, Lietuvos dviratininkų bendrijos nariai, darėme Vilniaus dviračių infrastruktūros apžiūrą ir aptarimą.

Nustebino naujos infrastruktūros kokybė, tačiau pamatėme ir nemažai klaidų.

Galima sakyti matėme idealų projektą turbūt pirmą kartą. Štai Karaliaučiaus g. naujas projektas sužavėjo, nepaisant kelių smulkmenų kaip ne vietoje pastatyti stulpai. Įrengta paskirstomoji atskira infrastruktūra su žaluma, dviračių pervažomis, greičio ribojimu, tinkamu horizontaliuoju ženklinimu. Man, kauniečiui, pavydu būsimiems jos naudotojams. Tačiau visi suprantame, kad padaryti teisingai, naują projektą plyname lauke, yra lengviau nei teisingai atnaujinti seną sovietinę gatvę su pertekliniu juostų pločiu – deja pasigendame teisingų veiksmų senųjų gatvių atžvilgiu pastaruoju metu.

Visai šalia radome vietų kur trūksta sujungimo – Valtarkiemio g. prieš pat L. Rėzos al. užsibaigė bortu, per kurį trūko praėjimo pėstiesiems ir dviratininkams – dviračius mes stūmėmės. Bet nudžiugo, kad šalia radome gerą pavyzdį – Juodkrantės g. baigėsi sujungimu – taku per parkelį. Kai tranzito ribojimo D kat. gatvėse siekiame jau kurį laiką, geri pavyzdžiai praktikoje – labai džiugina.

Maloniai nustebino naujas viadukas į Pilaitę ir kelias po juo, šalia kurio buvo nutiestas šviežutėlis pakeltas takas, kuris eina aukščiau nei kelias. Projektas turėjo būti brangus, bet realizuotas labai kokybiškai ir važiuoti patogu, nereikia tiek leistis žemyn. Todėl tuneliai (leidomės po viaduku) ir turi privalumą prieš viadukus, nes jiems nereikia tokio aukščio, mažiau reikia kilti viršun – dviratininkams taip patogiau.

J. Bretkūno g. greitkelis viduryje niekur atrodė kaip sovietinis gigantizmas ir autokratijos apraiška.

Visorių g. atnaujinimas pasirodė gan netikėtas – srautas čia žadamas nemažas, infrastruktūra atskira dviratininkams, tačiau gatvė atrodė šiuolaikiškai – kaip Nyderlanduose. Kilo problemų bandant judėti žiede ir bandant susiorientuoti kaip įsukti į taką – labai laukiame naujų projektų su teisingai suprojektuotais žiedais pagal naujas dviračių infrastruktūros įrengimo taisykles.

Didžiausias nesusipratimas buvo T. Narbuto g., kur įrengta vertikali kliūtis – labirintas iš atitvarų – tokia statyba negalima pagal statybos techninį reglamentą. Kaip žinia jau esame pasiekę (po daugybės skundų dėl neveiksnumo), kad Šiauliuose tokie atitvarai būtų panaikinti. Tokie atitvarai žaloja dviratininkus, aplink juos išvažinėjama žolė, pro juos nepratelpa didesnių gabaritų dviračiai ar priekabos, todėl jie nėra gera greičio ribojimo priemonė.

Prisegame mūsų pravažiuotą maršrutą su nuotraukomis ir jų lokacijomis.

Nuotraukos (išdėliotos atvirkštinė tvarka negu važiuota)