Šiauliai

Šiauliai: ar kada nors vėl taps dviračių miestu? Dviračių infrastruktūros apžiūra.

Sausį su Šiaulių dviratininkų klubu VeloŠiauliai apžiūrinėjome dviračių takus.

Atvykau į Šiaulius tiesiog pasižiūrėti ką turi Šiauliai, kokia infrastruktūra išvystyta, kiek pasistūmėjo per kelis metus kol čia nebuvau. Nelabai turėjau išankstinių nuostatų. Bet štai ką pamatėme.

Pradėjau Tilžės g. pro centrą nuo autobusų stoties (kadangi atvažiavau su autobusu):

Tilžės g. leidžiantis pro bažnyčią mane pasitiko stulpai ant dviračių tako, trinkelės su tarpais, kuriomis važiuoti dviračiu buvo ne itin nemalonu.

Už kelių šimtų metrų patekau į bendrą dviračių ir pėsčiųjų taką, kur teko dažnai (net ir vidury dienos) prasilenkti su lėtai vaikštančiais žmonėmis, daug stabdyti.
Tačiau nei viename take Lietuvoje nepamenu matęs tokio grotelių sprendimo.

Tilžės g. ir Aukštosios g. sankryžoje kirtau kampą, nes suvedimas toks, kad nebelieka nieko kito kaip tik važiuoti per žolę.

Tilžės g. siaurame bendrame take teko prasilenkinėti su pėsčiasiais, kurie ėjo mūsų puse, nes ant jų dalies arba stulpas arba šiukšlių krūva, todėl šie priversti eiti pseudo dviračių taku.

Dar galėčiau paminėti ne iki galo nuleistus bortelius, bet problemos pasirodė čia gilesnės.

Tilžės g. čia pat pasitiko ir dar vienas stulpas viduryje dviračių tako

Tilžės g. gale laukė apie pusantro metro pločio takas link Kryžių kalno, kuriam kažkodėl neužteko asfalto šonuose. Takas neatitinka statybos reikalavimų (2,5m minimalus).
O pasirodo čia dar ir bendras pėsčiųjų-dviratininkų tako ženklas yra. Pėstieji turbūt per pievą ir grioviais turėtų eiti? O gal dviratininkai skraidyti?

Sustojęs čia pat pamačiau ne pagal statybos tech. reglamentą įrengtą pervažiavimą ties degaline – čia kaupiasi vanduo ir tuo pačiu purvas, nes nepadarytas normalus nuvedimas, takas sužemėja, nors neturėtų.

Nuo Tilžės g. pasukome į Pakruojo g., kur nustebino darbų kokybė: bendro tako borteliai nesuvesti su asfaltu.

Važiuojant J.Basanavičiaus g. ir vėliau įsukus į Žemaitės, nustebino dviračių tako/juostos sprendiniai Žemaitės ir P.Cvirkos g. sankryžoje.

Kitoje pusėje g. pasitiko bendras dviračių takas su ženklais pečių aukštyje. Matosi, kad ir aptarnaujantis transportas nelabai įsitenka, todėl valo žolę, o ne išsiklaipiusias plyteles dešiniau. Toliau matosi ant tako užžėlusi žolė – jeigu kam šautų į galvą ją nuvalyti, praplatėtų takas.

Pėsčiųjų ir dviračių takas Žemaitės g. ir Lydos g. sankryžoje – pagal Google Maps bent nuo 2019 m. liepos ten matosi duobė. Iš esmės duobė tik parodo požiūrį į dviratininkus – sutvarkius ją vistiek liks tie patys tragiškos būklės šaligatviai.

Pavažiavus keliasdešimt metrų ir šviesoforas ant dviračių tako.

Ženklas šalia jau byloja kad reikia dalintis taką su pėsčiaisiais, nors logika man sako, kad jie turėtų eiti kairėje pusėje.

Štai perėja nupiešta pėsčiųjų, nors takai už ir prieš yra atskiri.

Keliaujame toliau Žemaitės g., artėjame prie viaduko.
Aišku, čia būtų viskas ok, jeigu būtų galima būtų pėsčiomis eiti dviračių takais, nesukeliant pavojaus dviratininkams. Deja tokios taisyklės dar neturime Lietuvoje, todėl įžvelgiu vietą konfliktams.

Užsukome ir į Dainų parką, čia pasitiko atskiri takai. Esant blogam orui čia neišvydome daug pėsčiųjų, tačiau vietiniai patikino, kad piko metu važiuoti čia su dviračiu nėra ko. Tuomet kyla klausimas kam reikalinga atskirti srautus rekreaciniame parke. Nuo to tik tuščių konfliktų daugiau.

Dainų parkas

Už Dainų parko pakliuvome į Gardino g. kuri pasirodė kone labiausiai išvystyta mieste, tačiau nuotraukų iš ten aš neturiu.

Apvažiavę ratą grįžome į Tilžės g. ir važiavome link centro:

Čia jeigu neaišku kam mieste teikiamas prioritetas, tai aiškiai nurodo ženklas. Pagrindinis kelias dviratininkų, bet kažkodėl uždėtas STOP ženklas. Problema, kad infrastruktūra suformuota netinkamai šioje sankryžoje, reikėtų perdarinėti.

STOP ženklas pagrindiniame kelyje kai šviečia žalias. Nežinau kaip jį interpretuoti. Turbūt ne man vienam kyla klausimas. Kodėl reikia stoti per žalią?

Dviračių takas prie stoties…

Baigiant ratą pačiame centre pasitiko dviračių purvo juosta, nuo kurios mano visas dviratis patapo purvinas ir beliko važiuoti arčiau automobilių kad taip nedrėbtų purvo ant manęs nuo juostos.

Ir pabaigai: apie vis dar besivystančią situaciją ir atidėliojamus sprendimus dėl tvorelių skaitykite Etaplius straipsnyje: https://etaplius.lt/naujiena/principine-miesto-valdzios-dvikova-su-dviratininkais-pasigenda-dialogo

Žymiosios tvorelės šalia sankryžos Tilžės g. ir Vairo g.

Pabrėžtina, kad Šiaulių dviratininkai labai nori dialogo su valdžia, tačiau ši įsikandusi savo principų toliau rašo (Mero Visocko žodžiai Facebook grupėje “Šiaulių dviračių takai”):

Mieli, Velomanai. Aš mėgstu dviratį. Dažnai juo važiuoju. Du kartus mačiau, kaip automobilis pertrenkia dviratininką, nes dviratininkas buvo labai neatsargus. Gal tie stabdymo barjerai nėra inžinerinė tobulybė, tačiau tai daroma nes norime išsaugoti gyvybes. Tai daroma, nes šiuo metu visuomenės branda yra tokia, kokia yra ir labai norisi, jog dviračių mieste daugėtų. Mat nelaimės yra tai, kas paskatina žmones nesinaudoti dviračiu. Manau, jog esame toje pat valtyje?

Šiaulių dviratininkai laukia konkrečių datų ir protingų sprendimų, o aš juos palaikau morališkai.

Paulius